KÜRTAJ

Kürtaj Nedir?

Küretaj ( rahim içinin küret isimli bir aletle çeşitli nedenlerle temizlenmesi) işleminin halk arasında ifade ediliş biçimidir.
Ancak halk arasında kürtaj tabirinden kastedilen şey yasaların müsaade ettiği sınır olan 10 haftalık büyüklüğe kadar olan istenmeyen bir gebeliğin 18 yaşından büyük olmak şartıyla kişilerin kendi istek ve rızaları alınarak bu işlemi yapmaya yetkili bir kadın doğum uzmanı tarafından belirli bir ücret karşılığında tam donanımlı bir hastanede tüm tıbbi tedbirler alınarak yapılan işlem kastedilmektedir.
Bu kürtaj işlemi yasal olmakla birlikte her kadın doğum uzmanı bu tür kürtajları yapmak istemeyebilir ve yapmak zorundada değildir.
Bu yüzden kürtaj işlemi yaptıracak insanların daha önceden bu işlemi yapacak doktorla mutlak surette görüşmeleri ve muayene olmaları gerekir. Ayrıca bu tür kürtajlar yeni yönetmeliklere göre muayenehanelerde yapılamaz mutlak surette tam donanımlı bir hastanede yapılması gerekir aksi taktirde yasal problemler yaşanabilir.

Rahime zarar vermeden nasıl kürtaj yapılır?

Yasal sınır olan 10 haftalığa kadar istenmeyen gebeliklerde hastanın üreme özelliğinin etkilenmemesi için tam donanımlı bir hastanede kürtaj işlemi yapılmalıdır işlem sırasında hastaya rahim ucunu genişletici bir ilaç uygulayıp özel bir odada hasta ve varsa refakatçisi eşliğinde hastanın ruhsal durumunun etkilenmemesi için gizliliğe çok önem vererek özel müdahale odasında kısa süreli genel anestezi ile vakumlu işlemle rahim içi temizlenecek olursa hiçbir zarar vermeden işlem ağrısız bir şekilde gerçekleştirilecektir.
İşlemden hemen sonra müdahale geçiren hasta günlük olağan yaşantısına dönebilecek hatta tek başına toplu taşıma araçlarıyla işine yada evine geri dönebilecektir.
Müdahale geçirdiğini dışardan birisinin anlaması mümkün olmayacaktır.
Burada hastanın dikkat etmesi gereken tek husus bu müdahaleyi yapacak kadın doğum uzmanının çok çok tecrübeli olması gerekiyor bu işin olmazsa olmazı tecrübedir.

Kürtaj fiyatı nasıl belirlenir?

İstenmeyen gebeliklerin (10 haftaya kadar olan gebelikler) ücretleri ni devlet karşılamadığı için mutlak surette kürtajı yapacak doktor yada asistanı ile görüşürseniz ödeyebileceğiniz makul bir ücretle işlem gerçekleştirilecektir.

Kızlık zarı dikimi anlaşılabilir mi?

Tecrübeli bir operatör tarafından yapıldığında asla anlaşılamaz.
İnsan vücudunda sadece kadında var olan vajina dediğimiz kanal dış kısmı kıllı deri ile kaplı ama oldukça esnek bir deri ile kaplıdır. İç kısmı ise ağız boşluğundaki gibi kılsız mukoza ile kaplıdır ve bu mukoza 50 cm uzunluğunda 3200 gr ağırlığında bir yenidoğan bebeğin geçmesine müsaade edecek kadar genişleyen bir dokudur bu kadar halk tabiri ile ifade edilirse bol kumaş olduğundan bozulmuş kızlık zarı yeniden yeniden kalıcı şekilde oluşturulabilir ve asla izi kalmaz çünkü vajen deki iyileşmelerde nedbe dokusu dolayısıyla iz oluşmaz. Siz yinede bu operasyonu size garanti verecek bir operatöre yaptırın.

Randevu ve bilgi için...

Kürtaj, Güvenli Kürtaj, Adana Kürtaj, Kürtaj Fiyatları

Sohbete başla
Merhaba, size nasıl yardımcı olabiliriz?